متنی زیبا به مناسبت اولین سالگرد درگذشت مرحوم صمد تورانی

عبادت به جز خدمت خلق نیست              به تسبیح و سجاده و دلق نیست

یادش بخیر،روزگارانی را که آوای کار و تلاش تو در کوچه کوچه و خانه خانه ی این روستا می پیچید.بی ریایی و سادگی تو در این عصر دروغ و ریا و تزویر هم چون گوهری گرانبها بود که بذر مهر و محبت تو را در قلب هر آن کسی که با تو حتی چند دقیقه ای هم کلام میشد، می کاشت. چه ساده و صمیمی زیستی و چه خوب مهربانی را معنا نمودی.

به گوشه گوشه ی روستا که مینگریم ردی از خاطرات شیرین تو بر جای مانده است و در هر جا که نشان از عمران و آبادی است،جای دستان پینه بسته ات پیداست.

برای تو چه فرقی میکرد آن کسی که نیاز به هنر تو داشت،غنی باشد یا فقیر،پیر باشد یا جوان،غریبه باشد یا آشنا؟ هر کسی که بود نا امیدش نمیساختی...

مگر نه این که در تمام این سالها حتی یکبار هم ندیدم برای انجام کاری قیمتی تعیین کرده باشی و یا بر سر دریافت دستمزد با کسی جدالی کرده باشی،حتی به شوخی و به زبان...

پاک دستی و پاک چشمی و صداقت در کارت،چیزی نیست که به آسانی از یاد هر کسی برود،یادش بخیر،آن روزها که هنوز عروسی های ما رنگ و بوی صداقت و سادگی روستائی داشت و تو چه بی ریا و صمیمی برای شاد کردن دل دوستان و برای آن که این جشن به شیرین ترین خاطره آنان تبدیل شود،چه نمایش ها که اجرا نکردی و چه گل های لبخندی که بر لبان همگان شکوفا نساختی...

میدانم که هر یک از ما خاطرات شیرین کاری هایت را در عروسی ها همیشه به یاد خواهیم داشت...

هرگز از یاد نخواهم برد آخرین آرزوهای تو را که در آن روزها و هفته های پایانی و آن چیزی نبود جز دیدن فرزند دختر کوچکت و زیارت کربلا....

تو که خود هر عاشورا آرزویت آن بود که در جلد شیری فرو روی تا دست محبت سالار شهیدان بر سرت کشیده شود و مولایمان چه زیبا تو را به آرزویت رساند که در شب اربعین حسینی میهمان خانه ابدیت گردی و هفتمین روز درگذشت تو با روز شهادت برادر و جد گرامی اش،پیامبر خوبان و کریم اهل بیت مصادف شود....

اکنون ما از خداوند می خواهیم تا به استشهاد این حدیث شریف نبوی که ((اَلکاد لِعیالِه کَاالمُجاهِد فی سَبیلِ الله)) تو را در راه کسب روزی حلال و در حال کار و تلاش صادقانه،جان شیرین ات را تقدیم ملک الموت ساختی،مشمول الطاف خویش نموده و به حق مسجد مقدس روستا که آثار تلاش صادقانه تو بر در و دیوار نشان به یادگار مانده است مغفرت و آمرزش را نصیب تو سازد...

رفتی و رفتن تو آتش نهاد بر دل                از کاروان چه ماند؟جز آتشی به منزل

نوشته:آقای سهراب تورانی

درگذشت مرحوم مشهدی صمد تورانی

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 انا لله و انا الیه راجعون

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

با کمال تاسف و تاثر مرحوم مغفور مشهدی صمد تورانی در ساعت ۱۲  بعد از ظهر روز سه شنبه ۱۲/دی/۱۳۹۱ مصادف با اربعین حسینی ندای حق را لبیک گفت.

وی کسی بود که دائم در کار و تلاش بود. اگر به روستا کلاونگا و مناظر اطرافش دقت کرده باشید خواهید دید که این مرحوم از خود خاطراتی بجا گذاشته که از یاد بردن آن ها سخت است.

او در ۱/۱/۱۳۹۱ مصادف با ۱۹ رمضان به دنیا آمد و در اربعین حسینی دیده از جهان گشود.

وی همیشه در کارهای مذهبی نقش داشت. اکثر مردم او را در نقش شیر در تعزیه امام حسین (ع) میشناسند که حتی در کمبود امکانات این نقش را با جان و دل میپذیرفت.

در آخر هم خواهم گفت که نام او تا سال ها زنده خواهند ماند.

مرد نکونام نمیرد هرگز

روحش شاد و یادش گرامی

کمک به زلزله زدگان آذربایجان شرقی

توجه!                                                                     توجه!

سلام. به خاطر اهدای زندگی به بازماندگان زلزله اخیر آذربایجان شرقی روی عکس زیر کلیک نمایید.

مراسم های ماه رمضان هیئت انصارالحسین

سلام. در این پست همانجور که از عنوان بالا معلوم است میخواهم در مورد مراسمات هیئت در ماه رمضان صحبت کنم. مراسمات هیئت در شب های ۲۳،۲۱،۱۹،۱۵ و ۲۷ ماه رمضان برگزار شد. در این شب ها علاقه مندان بسیاری به حضرت علی (ع) جمع شده اند و به دعا خواندن و قرآن به سر کردن پرداختند.

در این ۵ شب میتوان گفت که بیش از ۷۰۰ نفر جمعیت در مکان هیئت جمع شده اند. مراسمات ترتیب خاص سال های گذشته خود را داشت. اول به خوردن افطار میپرداختند. بعد به نماز جماعت،سخنرانی و مداحی.

 در این چند شب حاج محمد توکلی سخنران هیئت بودند که نکات بسیاری را برای مردم بازگو کردند. سید محمود برازنده و علی توکلی هم وظیفه مداحی این چند شب را بر عهده داشتند و مردم را تحت تاثیر شعر های خود قرار دادند. بانیان این چند شب آقایان کربلایی مسعود توکلی،مهندس حمزه علی ملایی،آقای داوود توکلی و آقای باقرزاده بوده اند. در آخر هم برای تک تک شما عزیزان آرزوی قبولی طاعات و عبادات را خواستاریم.

با تشکر ، محمد حسین تورانی ، مدیر وبلاگ

Ramazan Karim رمضان کریم

بروز رسانی سایت کلاونگا

سلام. سایت کلاونگا با مدیریت آقای عزت الله رحمانی شروعی پرقدرت از همیشه رو آغاز کرده. بخش های جالبی هم داره که شما هم میتونین مطلب ارسال کنین و هم عکس بزارین. یه بار سر بزنید. ضرر نمیکنین. البته باید تو سایت عضو شید.

نشونی سایت:

                                                www.kalavanga.ir

                                        

دانلود فیلمی از طبیعت کلاونگا

سلام. در این پست می خوام فیلمی داغ از طبیعت روستای کلاونگا رو بذارم. این فیلم هم بعد از عکس هایی گرفتم که تو پست قبلی گذاشتم. ببینید و لذت ببرید.

عنوان: دانلود فیلمی از طبیعت کلاونگا

حجم: ۱ میگا بایت

مدت فیلم: ۰۰:۴۰

عکس های کلاونگا - تیر ماه 1391

سلام.طی سفری که من به روستای کلاونگا داشتم از طبیعت بکر روستای کلاونگا عکس های بسیار زیبایی گرفتم که در این پست به معرض نمایش گذاشتم. امید وارم که خوشتون بیاد.

برای دیدن عکس هابه ادامه مطلب بروید

ادامه نوشته

زندگی نامه امام زمان (عج)

سلام. به خاطر میلاد با سعادت مهدی صاحب زمان (عج) می خواهم مقاله ای را که در هیئت انصارالحسین خوانده ام در این پست بگذارم که در مورد زندگی امام زمان (عج) و فضائل و کرامات آن حضرت است.

برای خواندن این مقاله به ادامه مطلب بروید

بقیة الله

ادامه نوشته

زندگی نامه حضرت علی اکبر (ع)

سلام. به خاطر میلاد با سعادت الگو ی جوانان حضرت علی اکبر (ع) می خواهم مقاله ای را که در هیئت انصارالحسین خوانده ام در این پست بگذارم که در مورد زندگی حضرت علی اکبر و فضائل و کرامات آن حضرت است.

برای خواندن این مقاله به ادامه مطلب بروید

ادامه نوشته

دانلود|کلیپ چهار فصل کلاونگا

سلام.مدتی بین افراد روستای کلاونگا صحبتی بود در مورد این که یکی از محلی ها کلیپی رو درست کرده. بعضی ها که خیلی مشتاق دیدن این فیلم بودند از یکی ار محلی ها گرفتند و تماشا کردند. حالا من برای کسانی که این فیلم رو ندارند فیلم رو گذاشتم تا دانلود کنند. این فیلم دارای عکس هایی از چهار فصل کلاونگا است که بسیار دیدنی و زیباست. البته نسخه اصلی این فیلم آهنگی محلی روی عکس ها دارد که من این را تغییر دادم وآهنگی زیبا روی این فیلم گذاشتم.

حالا شما میخواهید این فیلم را دانلود و تماشا کنید؟

برای دانلود و تماشای این فیلم اینجا کلیک نمائید